Aria organizationala in care investitia poate depasi 500%
Putem demonstra statistic că la nivel internațional, dintre cele peste 2000 de companii care au implementat metodologia ROI Phillips de măsurare a impactului investițiilor în oameni, în numeroase cazuri, randamentul a fost mult mai mare de 500%. Surprinzător sau nu, zona în care randamentul investiției este unul dintre cele mai mari din punct de vedere statistic este cea a resursei umane.
Efectul de levier al investiției în oameni. Deși investiția în resurse umane ar putea părea mai puțin tangibilă, acest fenomen are o explicație simplă: atâta timp cât angajații zilelor noatre lucrează mult mai interdependent decât muncitorii de pe linia de asamblare de la Ford de la începutul secolului, o schimbare constructivă în comportamentul lor influențează mulți alți oameni și conduce la un impact semnificativ în indicatorii organizației. Dacă voi învăța să țin ședințe mai eficiente, va crește angajamentul celor implicați și atenția lor la implementare. Prin urmare, vor crește indicatorii de succes ai proiectului: durată și costuri în buget. Și toate acestea pentru că am învățat la un curs să structurez o agenda și să ofer feedback diplomat.
Am învățat că acest lucru se întâmplă, cu o condiție: transferul în practică.Să ne asigurăm că ceea ce au învățat participanții în ințiativa de learning nu rămâne între cei patru pereți în care au aflat informația sau au dobândit abilitatea, ci aplică în mod consecvent în activitatea de zi de zi; că eforturile lor sunt monitorizate, iar rezultatele – consemnate. Uneori lucrurile nu se întâmpla așa. Deși compania de training sau consultanță implicată a fost profesionistă și a susținut un training excepțional, iar feedback-ul participanților a fost încântător, nu se văd schimbări în comportament.
„What gets measured gets done” (Peter Drucker). Măsurătorile de tip ROI pot reprezenta o soluție la problema de mai sus. Dacă mă concentrez pe date de intrare (număr de ore de training, curicula acoperită, număr de participanți) nu voi obține nimic altceva, iar angajații mei vor fi interesați să spună doar la câte traininguri au fost trimiși, iar managerii să se laude cu câte ore de training au făcut angajații lor. Pe de altă parte, dacă mă concentrez pe date de ieșire (utilitatea informației descoperite în curs, aplicarea ei în practică, impactul în indicatori) participanții la training și managerii lor se vor orienta pe date concrete: punctaje la test, îmbunătățirea relației cu colegii sau scurtarea timpilor din ședințe. ROI devine astfel o atitudine de învățare, un drum către performanță organizațională. Prin urmare:
- deși considerată până de curând intangibilă, investiția în oameni poate fi măsurată;
- merită efortul și preocuparea din cel puțin două rațiuni:
- ajută la luarea deciziilor investiționale;
- contribuțiile voastre în organizație devin vizibile.
Photo by Fleur Treurniet on Unsplash